CRO

Konverteringsoptimalisering (CRO) handler om å forbedre kundeopplevelsen på nettsiden din. Dette for å øke konverteringene knyttet til ditt selskaps spesifikke mål.

Hva er CRO

CRO står for Konverteringsoptimalisering. En konvertering betyr ikke nødvendigvis et fullført salg. En konvertering kan være alle slags digitale berøringspunkter i din kundereise som kan måles, for eksempel nyhetsbrevregistrering, abonnementsregistrering, utfylling av kontaktskjema eller oppgradering av et produkt.

CRO er prosessen med å forstå hva som driver og motiverer brukere, samt avdekke barrierene for konvertering. Å ha en god forståelse av brukere er avgjørende for å forbedre brukeropplevelsen på ethvert nettsted. CRO er fokusert på å ta datadrevne beslutninger og minimere risikoen for feil gjennom å teste ulike løsninger.

 

Hvorfor er CRO viktig?

  • Møt forretnings-KPIer og forbedre kundeopplevelsen din på tvers av alle områder av nettstedet ditt.
  • Fjerne friksjon i kundereisen og få mest mulig ut av betalt trafikk og maksimer kampanjeavkastningen.
  • Identifisere brukeropplevelses-problemer og teste løsninger for å finne ut hva brukerne dine reagerer best på.
  • Øke kundens livstidsverdi ved å forbedre kundeopplevelsen.
  • Ta datadrevne beslutninger, unngå "magefølelser".
  • Lære av tester som ikke nødvendigvis er positive, det er ingen “feil” testresultater.
  • Unngå usikkerhet og minimer risikoen for feil gjennom testing.

 

Hvordan vi jobber

  1. Vi kjører en sporingsrevisjon for å sikre at du fanger opp dataene som trengs for å forstå kundeadferd.
  2. Vi gjennomfører en CRO-revisjon. Gjennom både kvantitativ og kvalitativ forskning vil vi identifisere muligheter for optimalisering av konverteringsfrekvens gjennom hele kundereisen. Vi kjører en trakt- og brukeratferdsanalyse for å forstå hva som driver, motiverer og stopper brukere.
  3. Vi genererer ideer og hypoteser sammen for testing basert på innsikt. Hypotesene vil bli prioritert og sammen lager vi et testveikart.
  4. Vi setter opp AB-tester, målrettingsforhold og sporing i ditt AB-testverktøy. Tester vil bli distribuert og overvåket.
  5. Vi analyserer og vurderer testresultater, og lager en plan for implementering eller videre testing.

Når bør dere ta kontakt med oss?

Vi skreddersyr CRO-prosessen for å møte bedriftens behov og størrelse.

 

Trenger du hjelp til å møte forretningsmål og kjerne-KPIer?

Optimaliser for suksess gjennom vårt CRO-program. Vi vil skreddersy CRO-programmet for å møte dine forretningsmål og bidra til å forbedre kundeopplevelsen gjennom analyser og AB testing.

 

Ønsker du å forstå kundene dine bedre? Hva motiverer dem og hva stopper dem fra å konvertere?

Vi kan gjennomføre en atferdsanalyse og funnelanalyse, slik at du kan forstå brukerne dine bedre og identifisere friksjonspunkter i kundereisen. Vi kjører eksperimenter på nettsiden din for å finne ut hva brukerne dine respondere til!

Ta kontakt med CRO-avdelingen

Kontaktperson

Vil du lære mer om CRO og hva vi kan gjøre for deg og din bedrift? Send oss en mail så tar vi gjerne en kaffeprat.
samantha gorwan farrier noa connect
Samantha Gowran Farrier
Manager Ecommerce
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram