Konverteringsoptimalisering (CRO) handler om å forbedre kundeopplevelsen på nettsiden din. Dette for å øke konverteringene knyttet til ditt selskaps spesifikke mål, for eksempel å kjøpe et produkt, registrere seg for et nyhetsbrev eller fylle ut et skjema.
CRO handler om å få mest mulig ut av den eksisterende trafikken. Prosessen starter med å forstå brukeratferd og identifisere mulige hindringer eller barrierer som kan påvirke konverteringsraten negativt. Å ha en god forståelse av brukere er avgjørende for å forbedre brukeropplevelsen på ethvert nettsted. CRO innebærer ofte testing og analyse av data for å identifisere hva som fungerer best og for å ta datadrevne beslutninger og minimere risikoen for feil.
Systematisk arbeid med kundereisen gjennom kontinuerlig webanalyse og testing, vil sikre at virksomheten får mer verdi fra eksiterende trafikk og øke kundens livsløpverdi. CRO bidra til følgende:
Vi ser forretningsmål og helheten. Vi jobber tett sammen med kunde for å definere omfang, en tydelig strategi samt prosess. Vi skreddersyr våre leveranser basert på dine forretningsmål eller behov;
Vi jobber systematisk med å optimalisere den digitale kundereisen. Vi skreddersyr CRO-prosessen for å møte bedriftens behov og størrelse.