Konverteringsoptimalisering (CRO)

Vi hjelper deg forstå hva som skjer på nettstedet ditt, slik at du kan ta datadrevne beslutninger og gjøre kundereisen din mer lønnsom.

Konverteringsoptimalisering (CRO) handler om å forbedre kundeopplevelsen på nettsiden din. Dette for å øke konverteringene knyttet til ditt selskaps spesifikke mål, for eksempel å kjøpe et produkt, registrere seg for et nyhetsbrev eller fylle ut et skjema. 

CRO handler om å få mest mulig ut av den eksisterende trafikken. Prosessen starter med å forstå brukeratferd og identifisere mulige hindringer eller barrierer som kan påvirke konverteringsraten negativt. Å ha en god forståelse av brukere er avgjørende for å forbedre brukeropplevelsen på ethvert nettsted. CRO innebærer ofte testing og analyse av data for å identifisere hva som fungerer best og for å ta datadrevne beslutninger og minimere risikoen for feil. 

Gjør kundereisen din mer lønnsom

Systematisk arbeid med kundereisen gjennom kontinuerlig webanalyse og testing, vil sikre at virksomheten får mer verdi fra eksiterende trafikk og øke kundens livsløpverdi. CRO bidra til følgende: 
 

  • Forstå hva som skjer på nettstedet ditt
  • Forstå hvorfor markedsføringsaktivitetene dine ikke leverer
  • Møt forretnings-KPIer
  • Gjør kundereisen din mer lønnsom
  • Ta data drevet beslutninger
  • Gjør prioriteringer basert på innsikt
  • Oppnå ønsket adferdsendring
  • Skap langsiktig vekst

Hvordan vi kan hjelpe din bedrift 

Vi ser forretningsmål og helheten. Vi jobber tett sammen med kunde for å definere omfang, en tydelig strategi samt prosess. Vi skreddersyr våre leveranser basert på dine forretningsmål eller behov;  

  1. Vi hjelper deg å forstå hvorfor markedsføringsaktivitetene dine ikke levere
  2. Vi jobber fokusert på et områder som du identifisere og hjelper deg å nå dine strategisk mål
  3. Vi gjennomfører en konverteringsaudit av hele kundereisen og identifisere de største friksjonspunktene og muligheten. 

Hvordan vi jobber 

Vi jobber systematisk med å optimalisere den digitale kundereisen. Vi skreddersyr CRO-prosessen for å møte bedriftens behov og størrelse.

  1. Behovsanalyse: Vi starter med en workshop for å kartlegge dine forretningsbehov og utfordringer. Vi skaffer oss en god forståelse av din bransje, konkurrenter og din bedrift.  ​
  2. Innsikt og analyse: Gjennom kvantitativ og kvalitativ forskning vil vi identifisere muligheter for konverteringsoptimalisering. Vi setter kunden i fokus. Vi gjennomfører en trakt- og brukeratferds-analyse for å forstå hva som driver, motiverer og stopper brukere.​
  3. Strategi og kartlegging av digitale kundereiser: Vi hjelper deg med digital vekst, vi kartlegger den digitale kundereisen opp mot dine forretningsmål og utforsker muligheter basert på innsikt.​
  4. Hypoteser: Sammen genererer vi ideer og hypoteser for testing basert på innsikt. Vi lager en fremdriftsplan og prioriterer eksperimentene.
  5. Eksperimenter: Vi setter opp eksperimenter sammen med UX-designere og utviklere. Testen kan være i form av bruker- eller AB-tester.  ​
  6. Evaluering og implementering: Vi analyser, vurdere og dokumenterer testresultater. Vi hjelper deg prioritere ressurser og lage en plan for implementering eller videre testing. Vi lager dokumentasjon på alle testresultater. ​

Ta kontakt med CRO-avdelingen

Kontaktpersoner

Vil du lære mer om datadrevne kundeopplevelser og hva vi kan gjøre for deg og din bedrift? Send oss en mail så tar vi gjerne en kaffeprat.
samantha gorwan farrier noa connect
Samantha Gowran Farrier
Manager Ecommerce
ida engdal sollie noa connect
Ida Engdal Sollie
Senior Consultant
mimmi traheim noa connect
Mimmi Traheim
Senior Consultant

Alle tjenester for datadrevne kundeopplevelser

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram