Mestergruppen sin nye håndverkertjeneste, Steddy, ønsket å øke sin digitale tilstedeværelse, generere flere leads og ekspandere tjenesten nasjonalt innen utgangen av 2023. For å nå disse målene, trengte Steddy en samarbeidspartner som kunne bistå med mediestrategien og det kreative. Med et begrenset budsjett og høye markedsmål, var det behov for en samarbeidspartner som evner å levere på arbeidsstrukturen Steddy har behov for, men også utfordre dagens strukturer og bygge merkevaren for fremtiden.
Gjennom et tett samarbeid med Anorak og Unfold, to andre byråer på NoA-huset, var det overordnede målet å bruke data og innsikt for å levere på Steddy sine primær-KPI’er innenfor en begrenset budsjettramme. Dette inkluderte utvikling av søkemotoroptimalisert innhold og implementering av relevante verktøy for å forbedre organiske rangeringer, en effektiv Paid Social strategi for å øke engasjementet, optimalisering av søkeannonser, og rapportering.
Et nøkkelaspekt i samarbeidet var tett kommunikasjon mellom alle parter for å sikre en smidig og effektiv prosess. For å tilrettelegge for Steddy sin vekst på lang sikt, har samarbeid på tvers vært en nøkkel. Herunder, ble det eksempelvis bygget og testet hypoteser rundt hvordan man burde kommunisere til målgruppen, hvordan man kan utvikle kundereisen videre for en sømløs opplevelse, hvilken informasjon kunden har behov for når de skal pusse opp og hvor man når målgruppen.
– Å samle alt under NoA-huset har gjort samarbeidet på tvers lettere og arbeidet mer sømløst. Både fordi alle partene har bidratt til forretningsstrategien, samt at arbeidsprosesser går fortere da vi alle er på samme plattform. Å jobbe med August og hans kolleger er trygt og godt. Gjengen hos NoA Connect er nysgjerrige og dedikerte til jobben. De er dyktige til å løse behovene og utfordringene hos en ny-oppstartet bedrift, og ikke minst bruker de sin brede erfaring med data til å ta gode beslutninger basert på resultater og ikke magefølelse. Med August og Silje (Anorak) sin åpenhet og imøtekommende «ja»-holdning gikk implementering og videre samarbeid inn i arbeidshverdagen enkelt. Det er like hyggelig og givende å snakke med dem om små eller store utfordringer, konstaterer Charlotte Lüthcke Solberg, Markedssjef i Steddy.