SEM: Annonsering på nett med Betalt Søk

Search Engine Marketing (SEM) – eller søkemotormarkedsføring på norsk – er en unik form for markedsføring som fokuserer på å gjøre oppføringer synlige for potensielle kunder når de søker etter spesifikke produkter, tjenester eller informasjon på internett. Dette gjøres ved å plassere betalte annonser på Google, Bing eller andre søkemotorer, som vises på søkeresultatssidene (SERP). Når det gjøres riktig kan søkemotorannonsering være et sentralt virkemiddel gjennom hele kjøpsreisen – både for å bygge kjennskap til produkter, tjenester eller bedrifter, men også for oppnå konverteringer i form av salg, leads, sign-ups eller annet.

Annonsering i Google Ads

Majoriteten av kjøpsreiser inneholder et eller flere søk etter informasjon, og «å Google» er for de fleste blitt synonymt med informasjonsinnhenting på nett. Det er derfor essensielt at din bedrift er synlig når potensielle kunder leter etter det dere tilbyr.

Med Google Ads-annonsering kan du målrette mot personer med en tydelig kjøpsintensjon, i motsetning til tradisjonell markedsføring som ofte når et bredere og mer tilfeldig publikum. Søkemotormarkedsføring (SEM) lar deg betale per klikk (PPC), noe som gjør det til en kostnadseffektiv metode hvor du ser direkte avkastning på investeringen din.

For å lykkes med Google Ads er det viktig å velge riktige søkeord, optimalisere annonsetekster og sikre at landingssider samsvarer med søkeintensjonen. En strategisk tilnærming til kampanjene dine vil ikke bare øke synligheten i søkeresultatene, men også gi høyere konverteringsrate og bedre resultat for markedsføringsbudsjettet ditt.

Nå de rette kundene på riktig tidspunkt med annonsering i Google og Bing

Vår ekspertise ligger i å utnytte SEMs fulle potensial gjennom avansert målretting og riktig valg av kampanjetyper – samtidig som vi tar et steg videre ved å ta hensyn til helheten og hvordan søkemotormarkedsføring spiller sammen med resten av din digitale strategi. Vi kan justere budskapet, plasseringen og tidspunktet på annonsene for å sikre at de vises når kundene er mest mottakelige, og dermed maksimere sjansene for konvertering.

Gjennom sanntids-dataanalyse kan vi umiddelbart tilpasse kampanjene basert på hvordan kundene responderer, noe som gir oss muligheten til å optimalisere budgivningen og justere strategi kontinuerlig. Denne fleksibiliteten sikrer at vi alltid er i takt med markedet og at annonsene dine presterer på sitt beste til enhver tid. I tillegg hjelper vi deg med å velge og optimalisere kampanje- og annonseformater på tvers av Google, Bing og andre søkemotorer, og sikrer at SEM støtter opp under øvrige markedsføringsaktiviteter.

Hvorfor velge oss som SEM-byrå?

Velger du NoA Connect som din SEM-partner får du tilgang til et team av erfarne spesialister, som med fokus på målrettet strategi og kontinuerlig optimalisering sikrer at markedsføringen din gir målbare resultater. Vår arbeidsmetodikk er basert på kontinuerlig testing og optimalisering, slik at vi alltid lærer og forbedrer strategien etterhvert som vi går.

I NoA Connect legger vi stor vekt på en skreddersydd tilnærming tilpasset din bedrifts unike behov, og å sørge for en kanalstrategi som er i tråd med dine overordnede forretningsmål.
Vi investerer kontinuerlig i faglig utvikling, testing og analyse for å holde oss oppdatert på beste praksis, nye funksjoner og trender – sånn at du alltid ligger et skritt foran. I motsetning til mange byråer holder vi kundebasen vår liten og dedikert, noe som gjør at vi kan gi deg tett, personlig oppfølging. Vi kan enten fungere som en rådgivende partner som støtter markedsavdelingen din, eller integreres direkte som en forlengelse av teamet ditt, alt etter hva som passer best for din bedrift.

Hvorfor jobbe med oss?

Vi kan dette

Vår erfaring på tvers av bransjer og problemstillinger gjør oss til en trygg og strategisk rådgiver som vet hva som skal til for å skape resultater.

Hver dag dykker vi ned i et bredt spekter av Google Ads-kontoer og jobber med noen av Norges største digitale merkevarer, som Finn.no, Bank Norwegian og Varner-gruppen.

Ikke minst sørger vi for at du alltid er i forkant i et fagfelt som stadig er i endring.

Du sparer tid

Å lykkes med SEM krever kontinuerlig oppfølging og optimalisering. Med oss som partner kan dere fokusere på det dere kan best – deres egen bedrift – mens vi tar oss av søkemotorannonseringen.

Gjennom automatisering og effektive prosesser sikrer vi optimal ressursbruk, slik at du får raskere og bedre resultater uten å måtte bruke interne ressurser.

Vi vokser med kundene våre

For å være konkurransedyktig i et stadig skiftende marked, er det avgjørende å ha en SEM-strategi som kan tilpasses raskt. Gjennom kontinuerlig testing og analyse lærer vi hva som fungerer best.

Med dette sørger vi for at din SEM-strategi er smidig, skalerbar og alltid i takt med bedriftens overordnede mål.

Vi ser helheten

Vi ser ikke bare på ROAS – vi ser på helheten. SEM vil både påvirkes, og påvirke det som skjer i andre kanaler, noe som gjør det essensielt å ha en helhetlig tilnærming til kanalen.

Vi jobber på tvers av kanaler for å sikre at betalt søk støtter opp om hele din digitale strategi.

Connect with us

(Du kan lese mer om vår personvernerklæring her)