Studier:
2019-2021: Københavns Universitet, Danmark (master)
2018: University of New South Wales, Sydney, Australia (utveksling)
2016-2019: Universitetet i Oslo (bachelor)
2016: International College of Management Sydney (utveksling)
Hva så du etter da du letet etter jobb?
Ved siden av studiene jobbet jeg i data-og innsikt avdelingen til et mediebyrå. Der fikk jeg god erfaring med hvordan det er å jobbe med ulike bedrifter og merkevarer. Jeg trivdes godt i konsulentrollen og ønsket å finne en jobb hvor jeg kunne videreutvikle meg selv innenfor psykologi knyttet opp mot kommunikasjon.
De erfaringene jeg opparbeidet meg ved å jobbe med ulike kunder og forretninger, gjorde at jeg så viktigheten av digital tilstedeværelse innen bedriftsutvikling. Dette la grunnlaget for hva jeg ønsket å fokusere på videre i karrieren.
Hva var viktig for deg med selskapet/byrået du ønsket å jobbe i?
Det som var viktig for meg var at det var et selskap jeg kunne trives i, ha varierte arbeidsoppgaver, bli utfordret og lære masse.
Hvordan var de første ukene på jobb, var det et etablert opplegg for deg som nyutdannet?
Jeg var så heldig å være en del av det første graduate-programmet i NoA Connect. Det var et godt og planlagt opplegg, og de tre første ukene hadde vi et spennende opplæringsprogram. Her hadde vi dedikerte dager til de forskjellige områdene innenfor digital markedsføring; SEM, SEO, Social (FB & snapchat), tracking og analyse, lojalitet og CRM. Vi hadde også “gjesteforelesere” fra Google og fikk dra på besøk til Snapchat. Underveis i opplæringsprogrammet tok vi en rekke sertifiseringer på ulike plattformer.
Allerede etter tre uker fikk vi tildelt egne kunder, noe som var både spennende og utfordrende, men også utrolig lærerikt. Vi fikk hele tiden god hjelp og støtte fra kollegaer. Mottakelsen var over all forventning, både faglig og sosialt.
Hvordan har du opplevd arbeidslivet etter studietiden?
Arbeidslivet etter studietiden har vært fin. Jeg har kommet til en arbeidsplass hvor jeg lærer noe nytt hver eneste dag og blir godt ivaretatt. NoA Connect er en arbeidsplass som har gitt oss graduates enormt mye ansvar og tillit, samtidig som man har støtte fra de dyktigste i bransjen.
Det å ikke lenger bare være ansvarlig for egne prestasjoner, men nå stå til ansvar for kunder og arbeidsplass, er kanskje en av de største forskjellene fra studentlivet til arbeidslivet. Ansvaret blir derfor større, men det er gøy å føle at arbeidet man legger ned har en betydning og gir verdi for andre.
Har du noen oppdrag du er spesielt stolt av?
I vinter var jeg med på et prosjekt for en stor og annerkjent merkevare. NoA Connect stilte med fire konsulenter som skulle være med å utvikle lojalitetsstrategien for 2025. Innledningsvis skulle jeg kartlegge kundereisen til kunden. Her fikk jeg linket opp bakgrunnen min innen psykologi med arbeidet. Vi kartla de kognitive driverne til de ulike stegene av kundereisen, de forskjellige psykologiske mekanismene som spiller på i sin nåværende kundereise og hvilke muligheter de har. Jeg bisto også i utviklingen av lojalitetsstrategien etter kundereisen var kartlagt.
For Jotun bistår jeg som en fast ressurs i et større NoA-team. Teamet består av meg fra NoA Connect samt utviklere, innhold og design-ressurser fra NoA Ignite. I teamet jobber jeg med tracking og analyse og med generell rådgivning. Det å være en del av et større team, for en så stor og kjent merkevare, har vært super kult. Ikke minst har jeg lært så masse av det.
Er det noe spesielt fagområde du ønsker å fokusere videre på?
Jeg vil gjerne jobbe mer med kundereise, lojalitet og generelt kundeutvikling. Dette er et fagområde hvor jeg virkelig føler jeg får benyttet min akademiske bakgrunn innenfor psykologi, samt at jeg kan knytte det opp mot forretning og digitalisering.